Wednesday, March 29, 2017

Soalan - Soalan yang bakal di tanya Pasal Starnet

Apakah STAR?

STAR adalah produk panggilan tempatan tanpa had melalui aplikasi online.

Ada berapa Pakej?

Ada 2 pakej.

Apakah Pakej yang ada?

Pakej Pengguna & Pakej Binis (Star Centre).

Berapa harga Pakej?

Pakej Pengguna RM80 (1 Pek Permulaan).
Pakej Bisnis (Star Centre) RM720 (10 Pek Permulaan).

Berapa caj panggilan STAR?

RM45 sahaja sebulan tanpa had masa panggilan iaitu 24 Jam sehari 7 Hari seminggu.

Apa yang dimaksudkan dengan Serendah RM0.00 seminit?

Reload bulanan STAR ialah RM45 & jika dibahagi dengan masa berbual tanpa had 24 Jam sehari selama 30 hari (43,200 minit sebulan) maka seminit cuma RM0.001 sen sahaja.

Adakah STAR menggunakan simkad atau internet?

STAR menggunakan teknologi VoIP (Voice Over Internet Protokol) iaitu teknologi panggilan menggunakan data internet yang minimum.

Adakah STAR perlukan simkad?

STAR tidak memerlukan simkad.

Adakah STAR menggunakan CLIR?

Semua langganan produk Star VoIP disertakan dengan CLIR (Caller Line Identification Restriction). Perkhidmatan ini adalah untuk semua langganan produk Star VoIP & ia menghadkan paparan nombor talian Star VoIP kepada nombor talian operator yang lain. Tiada yuran atau caj bulanan untuk perkhidmatan ini.

 

 

Apakah nombor yang tertera pada penerima panggilan dari STAR?

STAR menggunakan CLIR (Caller Line Identification Restriction) maka nombor yang tertera pada handphone penerima panggilan adalah Private Number. Kebiasaanya panggilan tempoh yang lama dibuat dengan saudara mara, keluarga, rakan-rakan serta rakan niaga yang terdekat sahaja maka buat kali pertama bolehlah kita maklumkan kepada mereka yang kita akan membuat panggilan melalui Private Number dan selepas itu bolehlah berbual “Call Sampai Lebam”.

Bolehkah panggilan melalui STAR dibuat dari mana-mana negara?

Ya, asalkan negara tersebut ada akses internet maka boleh menggunakan aplikasi STAR untuk membuat panggilan dari mana-mana negara ke mana-mana talian tetap atau mudah alih tempatan (Malaysia).

Bolehkah bisnes STAR dilakukan oleh penduduk di luar Malaysia?

Bisnes STAR boleh dilakukan oleh mana-mana penduduk di Malaysia sahaja kerana bonus hanya dibayar ke mana-mana bank tempatan di Malaysia sahaja. Asalkan ada akaun bank tempatan maka boleh join sekiranya berumur 18 tahun ke atas. Warganegara asing yang menetap di Malaysia dengan syarat di atas juga boleh join.

 

 

Saya sudah ada simkad, kenapa perlu ada aplikasi STAR VoIP untuk buat panggilan?

Trend dunia terkini di USA, Korea Selatan dan negara-negara maju ialah semua orang ingin memiliki Virtual Call (Panggilan Maya). Sekiranya kredit simkad habis, handphone hilang terutamanya ketika kecemasan maka kita ada nombor virtual (maya) sebagai 'backup' kerana ia boleh dimuat turun & login di handphone, ipad & tablet sesiapa pun. Setelah guna boleh tukar password bila-bila di backofis, sangat mudah. Kelebihan STAR VoIP ialah ianya Prepaid Tak Habis (panggilan tanpa had tempatan), boleh call 24 Jam sehari & penggunaan data rendah serta kredit tidak akan turun-turun asalkan reload bulanan RM45 dibuat setiap 30 hari. Kelebihan terbesar STAR ialah peluang menjana pendapatan pasif yang berterusan. 

Bagaimana jika handphone saya hilang?

Anda hanya perlu tukar sahaja pasword aplikasi STAR anda kepada yang baru dengan login ke back ofis anda maka pencuri tidak boleh lagi menggunakan aplikasi anda dari handphone yang dicuri. Tak perlu susah payah. Kemudian aplikasi STAR boleh di muat turun & login di mana-mana handphone yang baru. Pastikan anda menukar kepada pasword yang baru.

 

 

 

 

 

Apakah langkah untuk join secara online?

Klik “DAFTAR” di atas website ini untuk isikan borang secara online. Selepas isi borang terus buat pembayaran secara debit atau kredit kad atau mana-mana online banking melalui “SENANGPAY – VE SERVICES SDN BHD” iaitu Payment Gateway kami yang selamat. Selepas bayaran, dalam masa 10 minit, anda akan terima SMS Login & Pasword untuk Aplikasi STAR VoIP & Back Ofis ke nombor handphone yang anda isikan dalam borang tadi. Muat turun (download) Aplikasi STAR VoIP di bawah website ini  . Masukkan Login & Pasword yang di SMS tadi ke dalam Aplikasi STAR VoIP yang anda muat turun tadi. Boleh dail nombor telefon yang ingin dihubungi atau boleh membuat carian nama dengan menekan butang nombor atau huruf (ditekan lama) di paparan skrin Aplikasi STAR VoIP untuk anda membuat panggilan & klik “Audio”. Sebaiknya buat pertama kali maklumkan penerima panggilan anda bahawa anda akan mebuat panggilan secara Private Number. Kemudian bolehlah “Call Sampai Lebam” menggunakan “Prepaid Yang Tak Habis”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adakah panggilan melalui aplikasi STAR jelas?

Ya, insyaAllah. Asalkan kelajuan internet kawasan anda adalah 1Mbps untuk upload & download maka panggilan seharusnya jelas. Kadangkala kelajuan internet di bawah sedikit 1Mbps juga mungkin jelas. Line telco yang dihubungi juga perlu stabil untuk panggilan yang jelas. Klik di bawah website ini untuk muat turun (downoad) aplikasi 'Speedtest' untuk semak kelajuan internet di kawasan yang anda membuat panggilan  . Penggunaan data untuk panggilan secara Aplikasi STAR VoIP adalah rendah, dianggarkan separuh dari penggunaan data panggilan secara Whatsapp bezanya STAR VoIP boleh membuat panggilan ke mana-mana talian tetap atau mudah alih tempatan (Malaysia).

Bagaimana untuk aktifkan website replikasi untuk akaun pertama username & lihat jaringan (network) & bonus anda ?

Setelah isikan borang, buat bayaran & terima SMS, sila klik butang “LOGIN” di atas website ini. Masukkan Login & Pasword Back Ofis anda. Link website replikasi akaun pertama username anda ada di back ofis anda. Anda boleh gunakannya untuk promosi secara online 100%. Anda boleh juga lihat jaringan (network) di bawah anda serta bonus di Back Ofis anda jika ada. Jangan lupa masukkan maklumat akaun bank tempatan anda untuk bayaran bonus jika ada. Lihat Polisi untuk info lanjut mengenai bonus.

 

Bolehkah join STAR secara online?

Ya. Untuk join pakej & bisnes STAR boleh dilakukan 100% secara online namun boleh juga dibuat secara offline berjumpa dengan mana-mana Brand Partners kami untuk bantuan secara bersemuka.

Bolehkah aplikasi Star membuat Panggilan Suara & Video secara Percuma melalui aplikasi ke aplikasi ?

Ya, setelah anda join maka boleh menggunakan aplikasi Star membuat panggilan suara & video secara Percuma ke mana jua seluruh dunia. Caranya dengan lancarkan aplikasi Star anda & mendailkan nombor aplikasi Star rakan anda yang ingin anda hubungi contohnya 55500xxx & klik dail. Kemudian pilih Audio (suara) atau Video. Sebelum itu pastikan 'data' atau wifi anda & rakan anda masing-masing beroperasi sewaktu panggilan dibuat.

Bagaimana untuk login semula ke aplikasi Star setelah menukar pasword aplikasi di back ofis (member area) ?


Pastikan anda telah menukar pasword aplikasi Star anda di back ofis Star (member area) > Lancarkan aplikasi Star anda > Klik 'Menu' (tersembunyi di bahagian bawah kanan atau kiri kebanyakan model handphone) > Klik 'More' > Klik 'Settings' > Klik 'SIP Settings' > Klik 'Password' > Masukkan Password baru aplikasi Star anda > Klik 'OK' > Tekan 'Back Button' 2 kali > Di atas kiri aplikasi anda akan tertera 'SIP: Registered'. Jika tertera 403: Forbidden' bermakna password yang anda masukkan adalah salah atau password anda belum ditukar lagi & boleh cuba gunakan password lama untuk semak semula.

No comments:

Post a Comment